Rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych osiągnął na koniec pierwszego półrocza 2019 r. wartość ponad 430 mln zł, czyli o 43,5 mln zł więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych zwiększał się głównie dzięki Grupie PZU, która odpowiadała za blisko trzy czwarte jego wzrostu

Wartość prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych PZU na koniec czerwca br. przekroczyła 430 mln zł. W tym czasie wartość polis zdrowotnych zwiększyła się ze 146,7 do 178 mln zł, czyli aż o 31,3 mln zł, wobec 12,2 mln zł wzrostu rynku bez PZU.

Jak zaznacza prezes PZU Życie, Roman Pałac, takie wyniki firma osiągnęła głównie dzięki sprzedaży grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla firm.

Opieka medyczna jest głównym i najbardziej pożądanym benefitem pracowniczym. Decyduje się na niego coraz więcej firm, a opieka medyczna w formie ubezpieczenia ma przewagę nad abonentami medycznymi ze względu na gwarancje, które muszą być spełnione przez ubezpieczyciela, jak np. krótki czas oczekiwania na wizytę u lekarza, który dla pacjentów jest kluczowy – ocenia.

Wyjaśnia, że firmy oferujące usługi zdrowotne w ramach abonamentów nie są często w stanie dostarczyć usług zdrowotnych w tak krótkim czasie, jak tego oczekują pacjenci: “Dzięki konkurencyjnej ofercie taki gigant, jak Grupa PZU, rośnie w imponującym tempie niewielkich start-up’ów”.

Szef PZU Życie wskazał ponadto, że Grupa PZU angażuje się w szereg działań o charakterze społecznym.

W ramach ogłoszonej w czerwcu społecznej strategii “10latdłużej” wspieramy profilaktykę zdrowotną i promuje zdrowy tryb życia. Mobilne Stefy Zdrowia PZU, które odwiedziły już kilka tysięcy miejsc w Polsce, oferują bezpłatne porady specjalistów i badania – zaznaczył.

W ostatnich dniach Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchomiła pionierski projekt „Opaska życia”. To kolejna, po uruchomionym w tym roku systemie ratunkowym PZU GO automatycznie wzywającym pomoc w razie wypadku samochodu, innowacja techniczna PZU wspomagająca ratowanie ludzkiego życia. Jak wskazał prezes PZU Paweł Surówka “Opaska życia” to połączenie innowacyjności i nowoczesnych technologii ze społeczną wrażliwością i odpowiedzialnością, którą kierujemy się w biznesie.

Grupa PZU to największa firma z branży ubezpieczeniowej w Polsce z ponad 37-proc. udziałem w rynkach ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych oraz z niemal 46-procentowym udziałem w rynku ubezpieczeń na życie. PZU Zdrowie jest operatorem medycznym w ramach Grupy PZU tworzącym sieć liczącą ok. 100 własnych i 2200 partnerskich placówek w niemal 600 miastach w Polsce. Współpracuje z kilkudziesięcioma szpitalami i ponad połową aptek w kraju. Oferuje pomoc prawie 2000 lekarzy przeszło 50 specjalizacji. W sierpniu PZU Zdrowie otworzył pierwsze gabinety stomatologiczne.

Red. (źródło: PAP)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA