Firma Braster szacuje, że w ciągu 5 lat sprzedaż jej urządzeń do badania piersi na rynku polskim powinna wynieść ok. 200 tys. sztuk. Spółka chce rozpocząć efektywną sprzedaż urządzenia w IV kwartale 2016 r. na krajowym rynku, a następnie na rynkach międzynarodowych.

Strategia sprzedaży urządzenia, opracowana na bazie strategii przygotowanej przez firmę Deloitte, opiera się na założeniu, że kobiety zainteresowane urządzeniem Braster będą mogły je kupić w jednym z trzech podstawowych kanałów dystrybucji: tradycyjnym – poprzez apteki stacjonarne, oraz e-commerce – zarówno zewnętrzne apteki online, jak również własny sklep dostępny na stronie internetowej Braster.

W pierwszej kolejności urządzenie Braster dostępne ma być w największych sieciach aptecznych, co umożliwi firmie sprawne zarządzanie tym kanałem dystrybucji – obecnie na rynku polskim jest ponad 14,5 tysiąca aptek, z czego ok. 36 proc. to apteki skupione w sieciach powyżej pięciu placówek, które generują ok. 53 proc. sprzedaży rynku aptecznego.

Urządzenie skierowane jest do kobiet, które będą mogły samodzielnie, w warunkach domowych wykonywać badanie piersi przy wykorzystaniu systemu telemedycznego, rekomendowanego przez lekarza ginekologa. Na kompletny zestaw składać się będą: urządzenie oraz dwuletni abonament.

20 mln kobiet

Strategia przewiduje możliwość zakupu Brastera na zasadzie abonamentu dostępnego w dwóch opcjach. Pierwsza zakłada brak opłaty początkowej i abonament w wysokości około 40 zł miesięcznie przez 24 miesiące. Druga przewiduje wniesienie opłaty początkowej za urządzenie w wysokości ok. 200 zł i abonament na poziomie około 30 zł miesięcznie przez 24 miesiące. Dodatkowo spółka rozważa wprowadzenie jednorazowej opłaty za urządzenie i 24-miesięczny abonament.

Z analizy opracowanej przez Deloitte wynika, że w Polsce żyje 19,8 mln kobiet, a grupa docelowa urządzenia Braster to kobiety w wieku 25-65 lat, mające do dyspozycji powyżej 1400 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Ponadto, na podstawie wyników badań dotyczących skłonności do zakupów, zidentyfikowano dwie grupy kobiet: takie, które chętnie kupią urządzenie oraz takie, dla których produkt jest atrakcyjny i jest duże prawdopodobieństwo, że go nabędą.

Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od czerwca 2015 r.

Red. (źródło: money.pl)

Print Friendly, PDF & Email

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA